Montage Service

Laat je Spectral meubel perfect installeren door onze eigen vakkundige monteurs. Met de Spectral Premium Montage Service ben je verzekerd van een vlekkeloze installatie – precies zoals je het voor ogen hebt. Onze monteurs zijn speciaal opgeleid voor het correct en volledig monteren van elk Spectral meubel. Zo kun jij zorgeloos genieten van jouw aankoop.

Waarom kiezen voor onze Premium Service?
✓ Gemonteerd door officiële Spectral experts
✓ Afgestemd op jouw interieur en wensen
✓ Volledig ontzorgd – van levering tot installatie

Zo werkt het:

✓ Afspraak plannen:
We stemmen samen een geschikt moment af voor levering en montage.

✓ Voorbereiding op maat:
Je ontvangt een online formulier met enkele vragen. Zo weten onze monteurs precies wat jouw wensen zijn en kunnen ze zich optimaal voorbereiden.

✓ Montage aan huis:
Onze monteurs installeren jouw meubel zorgvuldig en professioneel bij je thuis.

Echte ervaringen van klanten:
“Zeer professioneel en vriendelijk team. Alles perfect gemonteerd.”

Lees meer ervaringen op Klantenvertellen.nl – onafhankelijke reviews van échte Spectral klanten.

Klaar om jouw Spectral meubel zorgeloos te laten installeren?
Neem contact met ons op en plan direct je montageafspraak.

Lees de veelgestelde vragen over de Premium Montage Service van Spectral onderaan de pagina.

Spectral Montage Service
spectral montage service

zwevend aan de wand

De montage van spectral omvat staande, verrijdbare, roomdividers, wandhangend of zelfs tv-meubels op een frame.

spectral wandmontage service

soundsysteem of soundbar

Eigen monteurs welke vooraf weten welke randapparatuur wordt geïnstalleerd.

spectral montage tv-wandmeubel ameno

montage service

Als alle voorbereidingen kloppen wordt het eindresultaat precies zoals uitgedacht was.

premium montage service: veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen:

geldend voor de Spectral Montage Service.

Wat zijn de kosten voor het toepassen van de Spectral Montage Service:

De Spectral Premium Montage Service is beschikbaar voor meubels die zijn gekocht bij onze erkende verkooppunten in Nederland of België.

De montage tarieven hiervoor zijn:

A2 | SMALL1-kastelement€ 399,-
A3 | MEDIUM2-3 kastelementen€ 699,-
A4 | LARGE4-X kastelementen€ 899,-


De montage tarieven voor de Spectral Side meubels zijn:

SD1 | SMALL1-kastelement€ 299,-
SD2 | MEDIIUM2-4 kastelementen€ 499,-
SD3 | LARGE5-X kastelementen€ 699,-


Het montage tarief voor de Spectral Art tv-standaard is: € 299,- (A1)

Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten bij de levering en montage van een Spectral meubel?

Afmetingen van het topblad:
Heeft u gekozen voor een glazen topblad langer dan 2,70 meter?

Controleer dan of dit zonder problemen naar binnen kan worden gebracht. Houd rekening met:

  • Afmetingen van de lift of het trappenhuis
  • Deurbreedtes en doorgangen in uw woning

Gebruik van een verhuislift:
Als er een verhuislift nodig is voor het verplaatsen van uw meubel en/of topblad:

  • Dient u deze zelf te regelen, eventueel in overleg met Spectral voor advies.
  • Zorg dat de lift aanwezig is op de dag van installatie.
  • Spectral is niet verantwoordelijk of aansprakelijk is voor de inzet van een verhuislift inclusief bijkomende kosten.
Welke wanden zijn geschikt voor wandmontage van een Spectral meubel?

Het belangrijkste is dat de wand waarop het meubel gemonteerd wordt voldoende draagkracht heeft en valt onder de volgende voorwaarden.

Geschikte muren voor wandmontage van Spectral meubels zijn bijvoorbeeld:

  • Beton, steen, kalkzandsteen of hout van minimaal 18mm.

Ongeschikt voor wandmontage van Spectral meubels zijn bijvoorbeeld: 

  • Metalstud, gipsplaat, en decoratieve latjes wanden. Hier worden géén Spectral meubels aan gemonteerd.

Desgewenst kunnen wij op locatie extra uitsparingen in de achterwand van het Spectral meubel maken t.b.v. wandcontactdozen of kabeldoorvoeren.

Aan welke voorwaarden moet mijn televisie en apparatuur voldoen voor aansluiting tijdens montage?

Om uw televisie en randapparatuur correct te kunnen aansluiten, is het essentieel dat het tv-signaal en wifi-netwerk volledig werkend zijn op de plek waar het meubel geplaatst wordt.

  • De coaxkabel en/of netwerkkabels dienen aanwezig en correct aangesloten te zijn op het modem of de apparatuur van uw provider.
  • Controleer vóór installatie of het signaal actief is. Twijfelt u? Neem dan contact op met uw provider.
  • Controleer of op de plek waar het Spectral meubel gemonteerd wordt, het wifi-signaal ook voldoende sterkte en snelheid geeft om bijvoorbeeld de Sonos apparatuur te kunnen laten functioneren. (Sonos netwerk vereisten)
  • Draag vooraf zorg voor een werkend Sonos Account. (aanmaken Sonos account)
  • Draag vooraf zorg dat de wifi-wachtwoord bekend is.

Belangrijk:
Onze monteurs richten zich uitsluitend op het aansluiten van bestaande apparatuur binnen de ruimte waar het meubel wordt geplaatst.

Wat wordt verstaan onder het aansluiten van bestaande apparatuur?
  • Monteren en installeren van de televisie op de Spectral draaibare tv-kolom of door de toepassing van een vlakke wandbeugel op de muur.

  • X Draaibare tv-beugels worden niet door Spectral geïnstalleerd i.v.m. de werking en installatievereisten van uittrekbare en draaibare tv-beugels. Laat een draaibare tv-beugel vooraf of achteraf installeren door een erkende specialist.

  • ✓ Aansluiten en installeren van de digitale tv-box (KPN, Ziggo, Caiway).
  • ✓ Aansluiten en installeren van Sonos apparatuur gekoppeld aan de televisie setting: Sonos soundbar, subwoofer, surroundspeakers.
  • ✓ Extra apparatuur als een dvd- / blu-ray speler of Playstation vallen hier ook onder.
Welke apparatuur installeren jullie niet?

Het installeren van een complete audioset met versterkers, centerspeaker, subwoofer en allerlei samenhangende componenten installeren wij niet.

De specifieke aansluitwensen zijn per klant te verschillend om de werking hiervan te kunnen garanderen, daarnaast is de apparatuur vaak zo kostbaar dat wij hiervoor niet verzekerd zijn mocht er iets gebeuren.

Zijn HDMI-kabels, stekkerdozen en andere aansluitmaterialen inbegrepen bij de montage?

Onze monteurs nemen standaard voldoende HDMI-kabels, datakabels, speakerkabels en stekkerdozen mee. Deze basismaterialen zijn inbegrepen bij de Spectral Premium Montage Service.

Houd er rekening mee dat de meegeleverde kabels functioneel zijn, maar niet van high-end kwaliteit. Wil je optimale beeld- en geluidskwaliteit garanderen, dan adviseren we om zelf een HDMI-kabel te gebruiken die aansluit bij de prestaties van jouw televisie en randapparatuur.

Let op: voor installatie via een draaibare tv-kolom van Spectral moet de HDMI-kabel minimaal 3 meter lang zijn, zodat deze voldoende lengte heeft na doorvoer.

Krijg ik ook uitleg over de Sonos apparatuur tijdens de montage?

Alle Sonos-apparatuur die via Spectral is meegeleverd, wordt door onze monteurs professioneel aangesloten, geïnstalleerd en voorzien van een duidelijke basisuitleg.

Dit omvat:

  • Installatie van de Sonos-producten in de woonkamer waar het Spectral meubel zich bevindt.
  • Het uitvoeren van eventuele updates en het instellen van de Sonos-app, inclusief automatische software-updates.
  • Configuratie van aanwezige muziekservices zoals Spotify, Apple Music en andere diensten waarvoor een actief abonnement beschikbaar is.
  • Een korte uitleg over het gebruik van de Sonos-app. Bekijk hier de Sonos handleiding.

Let op: is de Sonos-apparatuur extern aangeschaft (dus niet via Spectral), dan wordt deze wel aangesloten maar is de klant zelf verantwoordelijk voor het instellen en leren gebruiken van de apparatuur.

Welke werkzaamheden vallen er verder nog buiten de Spectral montage service?
  • Wij installeren of leggen geen nieuwe bekabelde of wifi-netwerken aan.
  • Wij trekken geen kabels door leidingen en verplaatsen geen wandcontactdozen.
  • Wij frezen geen leidingen in de wand.
  • Monteren geen netwerkkabels af. Ook niet vanuit meterkasten of andere ruimten.
Worden er foto's gemaakt tijdens of na de montage van het Spectral meubel?

Ja, voor- tijdens en na de montage maken onze monteurs doorgaans diverse foto's van het eindresultaat. Deze foto's dienen als visuele controle van de juiste plaatsing en afwerking van het meubel, en als bewijs voor het betreffende Spectral verkooppunt. Daarnaast kunnen ze intern worden gebruikt voor kwaliteitsborging of als referentie bij eventuele servicevragen.

Uiteraard gaan we zorgvuldig om met jouw privacy. De foto's worden uitsluitend gebruikt in het kader van onze dienstverlening, en alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming gedeeld op onze website of sociale media.

Wat doen de monteurs nadat het Spectral meubel is geïnstalleerd?

Na installatie van het Spectral meubel voeren onze monteurs een zorgvuldige controle uit. Ze stellen alle scharnieren nauwkeurig af, controleren de functionaliteit en zorgen ervoor dat kabels netjes zijn weggewerkt. Het meubel wordt schoon opgeleverd.

Daarnaast leggen ze uit hoe je het meubel optimaal gebruikt, inclusief eventuele geïntegreerde functies zoals een draaibare tv-kolom of soundbar. Ze testen of de televisie en aangesloten apparatuur correct functioneren, en controleren of de tv netjes en waterpas hangt aan de draaibare kolom.

Tot slot ruimen ze de werkplek op en nemen ze alle verpakkingsmaterialen weer mee retour.

Heb ik recht op achteraf service bij het afnemen van de Spectral Montage Service?

Ja, bij afname van de Spectral Premium Montage Service kun je rekenen op 2-jaar service achteraf. Mocht er na de installatie toch nog een probleem optreden met de montage of werking van het meubel of de destijds aangesloten apparatuur, dan kun je contact met ons opnemen voor ondersteuning.

Afhankelijk van de situatie bieden wij telefonische ondersteuning, digitale opvolging (zoals foto's of instructies), of indien nodig een herbezoek door één van onze monteurs. We streven ernaar om eventuele vragen of zorgen snel en professioneel op te lossen.

Let op: schade of wijzigingen die buiten onze montage om zijn ontstaan, vallen niet onder de servicegarantie.